poniedziałek, 22 kwietnia 2013

90. Kawalek szczescia w Los Angeles

Jade wlasnie autem. Nadal na miejscu pasazera, wiec moge pisac. Znowu to poczulam. Kawalek szczescia. Ukradziony od zycia. Przed chwila, gdzies na drodze w Los angeles. Pomyslalam sobie zreszta, ze jesli szczescie mozna jakos mierzyc, to jestem u gory skali. A moze wlasnie nie, moze dopiero weszlam na nia. I nie mam pojecia, co mnie dalej czeka.

Tak czy siak, rok temu nie wyobrazilabym sobie, ze bede jechac przez kalifornie, w cudnym kabriolecie, u boku faceta, z ktorym postanowilam podzielic sie kilkoma dniami swojej wyprawy. Chusta na glowie, okulary sloneczne, nagie stopy. Slonce swieci, skore mam nieco opalona (i nieco spalona, ale to akurat nie wchodzi w zakres aktualnej wizji ;). Spokojna leniwa muzyka saczy sie z glosnikow, popijam kawe. No, zyc, nie umierac, W takich okolicznosciah trudno nie wygladac jak milion dolarow.

Wczorajszy dzien byl cudnie intensywny. Venice beach na poczatek. Zbiorowisko dziwnosci i dziwactw. Kiedy to pisze, jeszcze nie obejrzalam zdjec, wiec nie wiem, czy cokolwiek wyszlo, ale postaram sie Wam pokazac zwlaszcza cos, co nazwano Freakshow. Muzeum dziwactw. Szkielety zwierzatek z podwojnymi glowami, dzieci zreszta tez. ZYwy pesek z piecioma nozkami. Rownie zywe zolwie z dwiema glowkami, albo bez nozek. Pani o wzroscie 90 cm i jej kolega czarnoskory, z dziesiatksmi jesli nie setkami kolczykow w twarzy. Mlodzian polykajacy hak i dziewczyna na krzesle elektrycznym. Macie juz dosc? Ja tez mialam.nie bardzo bylam w stanie zrozumiec,jak to jest mozliwe, w XXI wieku. Przeciez takie rżeczy pokazywano sto lat temu i dwiescie i wtedy ludzie sie tym podniecali. Ale dzisiaj? JAk widac, nie docenilam ani innych, ani siebie tez, wszak patrzylam z rozdziawiona buzia i tylko lekkim wstretem.

Troche sobie stopy znowu odparzylam, od tego lazenia po upale i plazy. Mam wrazliwa skore i na poczatku letniego sezonu zawsze musze swoje odcierpiec. Heh. Wiec przez reszte dnia co jakis czas mnie wykrzywialo z bolu. Pojezdzilismy po Beverly hills i po hollywood. Obejrzalam sobie wielkie rezydencje i drogie sklepy. Z daleka. I do knajpy peruwianskiej nas zagnalo (bdb) i do kina, na cudnie hollywodzka produkcje, bo Oblivion z Tomem Cruise. Wynudzilam sie troche, ale najwazniejsze, ze Cruise znowu uratowal swiat. A potem nas wygnalo do samego centrum, do jakiejs knajpy mniej lub bardziej zeglarskiej, na koncert mniej lub bardziej rockowy i indie. Pilam wiec piwo, sluchalam muzy, i czulam sie dokladnie tak, jak w jakims naszym Powiekszeniu, czy tez Drink Barze. Tak samo swojsko, tak samo dziwni i podobni ludzie. Jakis chlopak mnie zaczepil, bo torba mu sie spodobala, a raczej napis na niej (M., to do Ciebie!). I pytal, czy chodzenie do kina w Polsce wyglada tak samo, jak u nich. Dobrze, że nie spytal, czy mamy prysznice i telewizory, jak to potrafili zrobic Dunczycy na wymianie licealnej w 1993 roku. Opowiedzialam wiec, ze musze kupic druga walizke, bo tak sie obkupilam, a tutaj wszystko jest tansze. To stwierdzenie zazwyczaj konczy temat telewizorow i niedzwiedzi polarnych, a zaczyna rozmowe o cenach w US. I tak tez sie stalo.

Wracalismy w nocy, przez prawie puste miasto. Los Angeles ma dobra atmosfere, cos bardzo pozytywnego, i wcale nie jest nadmiernie wymuskane czy tez zesnobowane. Sa rzecz jasna miejsca pelne kasy i zapachu perfum, ale przeciez nie musialabym w nich bywac, nie? Wlasnie przejezdamy przez Malibu. Domek na skarpie, z widokiem na ocean. I telepraca. Tyle ze to zachodnia strona swiata, wiec tylko zachody slonca, a co ze wschodami?

One tez sa wazne











2 komentarze:

  1. Lumpiata, dlaczego wciąż brakuje komentarzy, dlaczego ludziska czytaja i nie maja nic do dodania? Ciesz sie ta bliskościa oceanu, nieznajomymi zwyczajnymi zagadywaczami, gatkami - szmatkami...Ameryka jak coca-cola, to jest właśnie to !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Great vacation might be your dream. Travel to Bali is not always expensive as there are many international flights providing special rates for early bird booking. There are also many selection of Bali hotels offering special discount rates including Bali villas and budget Bali accommodation

    OdpowiedzUsuń